maiza
Wah..tajuk je dah menggambarkan keadaan yg sgt merbahaya..
actually x ar terbakar hbs..huhuhu

Starting cete nie mulanya pagi isnin ari tue. Aku siap2 ar nak g kelas dlm kul 9.45.Bila smpi kat u, pusing ar seratus juta kali cari parking tp x de. Jadi langsung aku balik umah.hahaha...kira ponteng ar. Bila aku balik umah aku online ar cam biase.Ade broadband kan..tapi mase aku online kat depan atas meja cha tue, aku dengar ade bunyi bising kat depan umah aku...Mula2 aku biarkn jer tapi pastu aku naik feed up!!!

DengAn hanya memakai baju kurung tanpa kainnya beserta muka yg garang, aku buka pintu..pergghhhhhhhhhh.luluh jantung aku tgk ade api pada atas pintu besi umah aku..!!!!!Aku jerit ar tolong, tapi mase tue asap hitam dah selubung,mmg aku x nmpak org!!! Jadi aku pn masuk dalm capai kunci umah,hp,laptop dan broadband untuk kuar dari umah. Adelah jiran aku nie cakap ingatkn x de umah dan aku pn bg kunci umah pada dia dan dia tarik aku kuar.dan aku kuar TANPA MEMAKAI SELIPAR!!!Perghhhh. Selain barang2 tue tahu x pe aku bawak???
Kain Baju kurung aku!!!!!!!!!!!!!Nasib semua barang2 tue ade setempat.Aku pe lagi,mase kat tanga tu juga aku call bomba!! Boleh pulak pas dail 999 tue org tue boleh tanye nama lah,no teponlah...sakit gila hati aku.last2 aku jerit TOLONGLAH CIK UMAH SAYA TERBAKAR AMBIK LAH ALAMAT DULU!!!baru dia nak ambik..Bengang gila aku. Tapi aku nya sakit hati tu x hbs lagi,boleh dia kate nti saya smbgkan!!what?????bukan nie diret line ker??bebal..sape yg bebal aku pn x tahu. Lepas about 1/2 minutes di Blh ckp huhuhu x dapat smbgkan x pelah tunggu jelah bantuan!!adoi blh lak dia cakap cam tu kan.Kalo aku tahu ape dia,mmg aku PANGGANG dia beb!!!


Mase aku ckp2 tue, adelah org tlg memadam kan kebakaran.Guna air!Sengal jer!!tapi asalkan selamat umah tu , aku dah x kisah!! Bila api dah berjaya di padamkan, barulah bomba datg. 2 trucks lagi. Aku pn lari pada bomba tue nak cakap api dah padam dan say sorry cause dah susah2kan diorg,tapi diorg ckap its okay dh mmg keje diorg.huhuhuh..Handsome siutttttttttttttttt!!x rugi aku panggil diorg datang!Handsome sgt2!!

Then diorg pn tgk tmpat kejadian ,pastu terus pesan pada aku suruh call TNb! mase tuelah aku call housemate aku suruh balik. Agak susah juga aku nak antar sms cause tak tahu nak guna words ape yg sesuai. Nti kalo aku cakap umah terbakar,meraung lak...just i mention meter umah terbakar. Balik segera. Ok ke? hehehehe. Then i call my father to in4m Mr sundar(uan umah).Bapak aku pn tekejut beruk.Nasib my dad x de heart attack!!

X lame pastu housemate aku pn semua balik. Tapi kesian ar kat cha...dia berlari balik..Means pas turun baslah dia start lari. Aku x tahu pe sebab dia lari.adakah kerana aku atau umah nie..kwang3..

Episode mendebarkan berakhir .Tapi babak geram baru nak bermula.
But i x pat nak cete sekarang lah
cause nak g masak utk berbuka....nak buat Nasi Ambang!!!!
anyone tahu x psl nasi ambang nie???
I guess no one...
but i damn like it..
0 Responses
Related Posts with Thumbnails