maiza



2 hari lagi genaplah 100 hari arwah pergi. mcm sekejap bg korg tpi bg aku ia adalah saat2 yg pling sukar tuk tempuhi. dulu jgn kate satu hari, satu jam kalo x sms pn kami dah gelabah. hp x pnh berrenggang dr tgn..setiap mase sms. malah nk makn pn kami akn sms bg th "pa.mama mkn dulu ek" smpai mcm tue skali. tapi aku yakin dan sgt pasti hal itu x pnh akn berulang lgi. walau dlm mimpi sekali pn. 3 bln aku jalani hidup tnpa dia..hanya tuhan je yg th betape aku bertarung untuk hidup agar nmpak gembira. mmg susah dan aku dah lauluinya. aku rase aku bejaye bt semua pecaye bahwa aku dah ok. biarlah ..ini yg sepatutnya. bt org gembira krna kegembiraan aku dah berkubur bersama arwah.
skrang ape yg mampu aku bt adalah mengirimkan AL-FATIHAH dan pahala bacaan surah yassin bt dia. setiap hari aku mohon kuburnya diperluaskan sejauh mata memandang. x pnh lgi doa ni berhentiku mohon sejak arwah pergi 20 disember yg lpas.
Dan masih ade satu hajat lagi yg aku nk buat buat arwah. Aku ingin menempah Surah Yassin bt arwah. cme keadaan skrang x izinkan. ade perkara yg tlah menghalang aku dr bt tu semua skrang. tpi percayelah aku akan tetap bt demi membalas segala kebaikan arwah pada aku.demi cinta dia akan aku lakukan.... buat en. nadzif yaakob.. i know u read my blog. trust me..i x bersalh dlm hal nie. keadaan yg btul2 menghalang i dr menempah yassin dr u. tp i sanggup terima dan anggap ini semua salah i. jadi i minta maaf sekali lagi... bt kwn2 kita sama2 sedekah kan AL FATIHAH bt arwah Mohammad Shafiq bin Mohammad...

salam.
1 Response
  1. SALAM..06.04.09
    1st time aku buka blog ko..
    sebak aku mbaca niat ko yg nak tempah yassin utk arwah..tapi berat mata memandang, berat hati dan jiwa ko menanggung..
    aku sndiri rasa tak sanggup berfikir ttg kehilangan ape lagi kau yg merasai..
    tapi aku percaya,kesabaran ada dlm diri kau.
    dan kesabaran adalah perkara yang sukar untuk dilakukan dalam sekelip mata...
    dan dalam tmpoh ni mst banyak yg ko dah lalui...dan Janji Dia pasti ada utk mereka yg sabar.dalam AQ surah 3/146 Allah dah khabarkan makna sabar yang disukaiNya:
    1. tidak lemah
    2. tidak lesu
    3. tidak mengaku kalah.
    dan aku percaya ko dan rakan2 yg lain ada sifat2 ni. sabar dan tabahlah.dan mereka juga nk mai yg lama, walaupun payah dan tidak lagi serupa tetapi sekurang2nya kita sama2 merangkak dlm payah..

    wpn lambat aku membaca,harap tak terlambat saling berpesan2.mungkin yg banyak ketawa kepada kita,akan banyak menangis pada akhirnya, dan yang banyak menangis bersama kita,InsyaAllah kita kongsi tawa dihujungnya..sama2 kita berdoa ye mai..

    Al-Fatihah buat arwah..


Related Posts with Thumbnails