maiza

Ini lah yg terjdi. Bila dia pergi , kereta arwah pun ditarik bank. bermakna cukup 3 bulan kete tu tak berbayar. sedih sangat hati aku bila adik arwah bagi tahu pada aku petang semalan. Menangis juga aku seketika. Dulu aku masih ingat lagi masa arwah baru sahaja meninggalkan, keluarga arwah begitu berjanji dengan nekad untuk menjaga kereta arwah tu smpai bila-bila. tapi tengoklah sekarang ape yagn mereka dah buat. hanya membiarkan sahaja satu-satunya harta peninggalan arwah pergi mcm tu sahaja. Aku kecewa, kecewa sungguh. Demi kereta tue arwah pernah keje 7 hari seminggu selama 2 bulan..tanpa satu hari pun ambil cuti. Ye!termsuk hari ahad. dan mase terlantar sakit pun dia masih bertanyakan tentang kereta dia. smpai mcm tu sekali. tp sekarang semuanya sia-sia belaka...aku kecewa sgt.
Dengan kereta tu lah kakak2 arwah berjaya smbg blajar..dengan kereta tu lah mak arwah pergi ke pekan, dengan kereta tulah along arwah senang menghantar anak dia ke kampung, dengan kereta itu lah banyak membantu keluarga tu..tapi tergamak mereka lupakan jasa arwah mcm tu sahaja. Aku tahu nilai 400 mmg tinggi, tapi dulu mereka janji nak pakat adik beradik..RM 400 dibahagi dgn 6 org...hanya rm60 seorg sahaja. ape lagi yang tinggal bt keluarga itu mengingati segala jasa yang telah arwah curahkan kepada mereka.ya Alllah kenape ini yg terjadi.

Pa maafkan lah mama. Kete pa tak dapat mama tebus kerana mama sendiri tak berdaya pa..Maafkan mama...Hanya kiriman doa buat mu mampu ku berikan....
1 Response
  1. Unknown Says:

    bawak bsabor ye mai..
    Tuhan lebih mengerti..
    kita hnya merancang tp Dia yg tentukan..


Related Posts with Thumbnails