maiza


Oleh kerana debat aku bersama officemate ri tue t'gnatung gara2 boss datang awal jadi kat sini aku nak wat beberape statement berkenanaan pendirian aku tentang lelaki.kekasih.tunang.suami.

Nasihat yg pertama

bila couple, kalo lelaki tu masih harap kan kita belanja dia..u might want to thing again about ur relationship. serius tau. memanglah kita org pompuan akn kate kesian tpi pecyelah bg lelaki yg masih harapkn duit awek dia..dia bukanlah lelaki yg pk masa depan dan dia adalh org yg kurang pedulikan maruah seorang lelaki. dan awek kat luar sana yang selalu kena STAND BY duit masa kuar dating baik korang stand by cari lain je. kalo sesekali blh lah..maksud kat sini sesekali adalah 20 kali kuar dating baru blh sekali pompuan blnje. erti kate lain 1:20 faham? tu pn tkat belanja set MCd waktu lunch hehehe.alangkn sesekali jmpe pn pokai mcm mane nak hidup berdua?ye tak?


Nasihat kedua

sape yang patut ajak bertunang..emm bg aku mmg lah lelaki. bg aku sangat romantik kiranya lelaki tu kate "kita tunang lah.biar x de orang kacau awk..." hehehe
bg aku ia jelas menunjukkan batape commited nya lelaki tue. tapi septtnya x timbul isu sape ptt ckp dulu tentang hal bertunang nie. sbb kalo dah same kemaruk tunang jelah. tapi it wil be polite kalo lelaki tue yang mulakn. Eh perempuan zaman skrang pn masih ade nilai ketimuran ok. bukan soal reject yg ptt dipk kan.. mmg kena rejectlah klo org lelaki g melamar mak cik jual sayur sedgkn bercinta bagai nk gila dgn minah A.So man..be a like man!


Nasihat ketiga

lepas kawin mmg lh semua org tunggu si isteri pregnant. but for me..kita x ptt rush2 dalam hal nie. kita kena bg masa pada si suami dan si isteri tuk sesuaikan dlm alm rumh tangga. tentang duit rumah, kete, bg mak, mak mertua lagi..semua nk kena pk kan. pk balik kalo ade anak...nak pulak kena pakai duit tuk ini dan itu....so aku bukanlah x suka baby tpi aku x nak nti bila lepas kawin ,masih lagi bergantung hidup umah makmertua/keluarga dan duk pinjam duit sana sini. Malu tau! biar org kate lmbat dapt anak jgn org kate kita pasal tak mampu tanggung keluarga sendiri ...dulu gatal kawin skrang x mampu nk hidup.



Jadi ini lah pandangan aku. aku x lah kate aku betul . setiap org punya pemikiran sendiri dan ini adalah pendirian aku.
1 Response
  1. Anonymous Says:

    perghh.malaun ar ko ni.
    bncg kat office dh ar.lebih ar ko.


Related Posts with Thumbnails