maiza


Semalam telah terjadi suatu perkara yg pada hemah aku x ptt berlaku. Kejadian tu berlaku pada pukul 9.00 mlm 21 may 2009 di taman seri cempaka iaitu umah aku lah. Masa tue kami baru sahaja habis makn malam(mak masak lomak cili padi perghhhh sedap hbs!) lepas tu tiba kami dengar bunyi bell kat luar. abah kuar dan tgk ade 4 prg POLIS MUDA BERMOTOR BIASA .Polis tue pn bg salam dan kate nak cari Puan Rohaiya (mak aku lh tue) ..kami dah mula cuak. bila mak kuar lalu bermula lah dialog ini :

Polis : kak buat ape? (smbil turun dr motor dan buke helmet nya)

ibuku : oh engkau. baru pas mkn. ade ape ni?

Polis : oh... ni sy nk tnye akak umah 66 kat mane? umah tu kena rompak lah tp org tue lupa nak bg tahu lorong mane. akak tahu x kat mane?

ibuku : jap akak tanye abang
bapaku dengan pakai kain pelekat menelpon lah ketua kg taman cempaka .after 1 minutes my dad pn bg lah in4 tue pd polis.
polis : ohh..lorong tue ee..tulh diorang ni..bla....bla....bla....bla....

polis 2 : bla...bla....bla.....

ibuku dan bapaku : bla...bla..bla....bla...

polis : bla....bla.....

ibuku&bapaku&polis4 :bla...bla....bla......bla.....................

after 3 minutes mereka berempat pun beredar


so, do u get what i mean? do you?no right. i th dah.

ok let me explain tue u from my view ok.


1. Polis ni terlalu muda untuk menjdi barisan hdpn bile kes mcm ni tjadi. Mereka maybe x realise mangsa sgt2 perlukn polis masa situasi mcm nie. I think the best place for them is at Police Station itself!

2. Dekat tmn cempaka tu cuma ade 7 lorong. tolak 1 lorong tuk umah kedai jadi tinggal 6 lorong. ape salah nya setiap sorang pergi melaui lorong yg berbeza dan aku rase itu lebih professional. Mgkin diorg tak tahu jadi aku cadangkn mereka ni ambik latihan dulu ngan abg posmen.ye tak?
3. Mgkin jugk salah my parents cause melayan tp kalo polis2 tue prihatin.this won't happen.
Kat sini aku bukanlh nk kutuk polis2 ni tp cume nak mereka tahu orang ramai sentiase memerhatikan setiap tingkah laku polis. kalo bt betul pn kena kutuk , bygkn lah bila buat kesilapan mcm nie?x ke naye nti. aku tabik dengan Pak cik polis pencen. Cuma polis2 muda yang sekarang nie diorang punya perangai kurang sedap sikit. (oh sopan nya aku)!


Abg2 polis bt lah keje yang diperlukan oleh bdn beruniform tue dan bukan nya bt keje yang diperlukan oleh 'polis'.



4 Responses
  1. as Says:

    mai ko bkn ke mnt ngn mamat uniform?
    x gtue sahabt?seha tu kembau ko gtue?ish..isk..
    sejibik


  2. ANUM Says:

    long. ape le ko cakap?
    ketua kg taman? ahaha
    kutuk aku lago.
    ko pn same.
    ahaha.
    mase kejadian ni, aku ader!
    asal tak cegite sekali.
    hehehe


  3. rabbit Says:

    tak faham u cakap apa?????????? kusut...........


  4. akk Says:

    rabbit??dia sape?budak office ker


Related Posts with Thumbnails