maiza
Sebenarnya agak malas aku nak bincang hal ni
semak otak aku
yelah bayangkan
dgn hanya satu perkataan 

KAWIN

mcm2 persoalan akan keluar
eh bukan sikit tau!
antara persoalan nya
bila? dgn sape? berape hantaran? umur dah berape? keje ape?rombongan? bape biji khemah?
bape dulang? jemputan? pakaian?  lauk? goody bag? warna tema?mak andam?dj? 
 pelamin? kek? bilik pengantin? cameraman?kad?
wei byk tak?
byk kan.ni pun yg mane terlintas kat kepala aku.
hebat tak? hanya perkataan kawin sahaja mcm2 persoalan timbul
tu yg aku malas nak pergi pk

tp sejak 2 menjak ni
persoalan ni mengasak pemikiran aku kerana org sekeliling aku
x kira lah dari family, kawan2, member offices
tp ntah mcm mane , aku boleh buat muka tembok je cam ni


hahaha

actually, umur dah 26 masih tak kawin
aku x rasa satu masalah besar
cuma orang dah mula bertanya lah
itu je
bila orang dah mula tanya
mula si empunya badan tekanan

mcm aku , ntah kenape tanya lah mcm mane pun
perlilah mcm mane sekalipun
usiklah mcm mane sekalipun
aku tetap diam seribu bahasa
no single word comes out of my mounth
tak de ya mahupun tidak
hanya senyuman yang terukir

rahsia disebalik senyuman :p

sedarlah...jodoh ni rahsiaNYA

[An Nahl:40]
Sesungguhnya perkataan Kami terhadap sesuatu apabila Kami menghendakinya, Kami hanya mengatakan kepadanya: "kun (jadilah)", maka jadilah ia".

jadi bersabarlah
 wahai keluarga ku
wahai kawan2 ku yg masih single
wahai saudara maraku
bersabarlah

si gadis/ si teruna
jangan terlalu tertekan
janganlah terlalu risau
apa yg terjadi sesungguhnya bukan kehendak kita
ini semua ketentuanNYA

enjoy the process
kita kena nikmati proses mencari jodoh ni
nilah sekali kita nak lalui nya
kenal itu kenal yg ni
mcm puzzlelah
cuma cepat dgn lambatlah
dan kita tak tahu bila puzzle tue complete 
gmbar ape yang muncul



so bagi keluarga
sabar yea mak abah adik adik
bila sampai masa
along akan bawa bertemu keluarga
bukan along x fikirkan
tipulah kalo tak fikirkan
cuma percayelah
skrang bukan masa nya lagi
anakmu ni juga mahukan yg terbaik untuk diri sendiri dan masa depan
doakan ye mak abah


untuk saudara mara yang kepoh  prihatin
ingat aku suka ke dah 26 tak kawin2 lagi
ingat aku ni tak de hati ke
x de perasaan tgk orang / kawan dah kawin , aku x kawin lagi
sedih tahu tak
tapi sapelah aku nak lawan takdir
x kan nak sebat je mane2 lelaki
pastu kawin demi utk memenuhi keinginan mu
emm lorat nau
dah , x yah nak kepoh2
x yah nak kecoh2
sampai  msa stand by je nak tolong potong bawang, kopek kentang, goreng ayam,
jgn sibuk2 tanya je, esok bila daku nak kawin semua duduk goyang kaki bergosip je
x salah nak tanya
tapi bila tanya smpai jadi cam ni

pe kejadanya

bagi kawan2 yg dah kawin dan berkeluarga
alhamdullilah
moga ia kekal hingga ke pintu syurga

bagi kawan2 yang on the way, masih mencari , sedang merancang, 
atau whateverlah
be happy k. enjoy the proces . lepas ni dah sibuk pk hal lain lak
tak merasa lagi proses cari mencari ni
jgn bagi tekanan. bila ia akan terjadi, pasti terjadi..
ni semua jodoh. Kerja Allah.
kita x boleh terlalu yakin, 
ok aku dah 26 aku mesti kawin tahun ni..
kalo x malu sekampung aku ni
malu dngn sedara-dara
segan dgn member2
x..kita tak perlu mcm tue
merancang yes..mmg boleh 
tapi jgn lah smpai lakukan sesuatu yang terdesak utk kawin
hanya kerana anda didesak oleh enviroment
yg nak kawin korang
lantaklah ape orang nak ckp
esok kalo yg bahagia korang jugak
nti korang susah / bahagia orng keliling tetap berckp juga
so let it be
:)

pada diri sendiri
mai , ko ckp mmg pandai
ko mcm mane lak
kah..kah...
:))


belum nak kawin lagi 



mood : saya rindu dia
mane dia? :\












6 Responses
  1. Anonymous Says:

    mai. ko perli aku ke ape? kan aku baru tanya opinion ko psl benda ni haritu. hahahaha! *just kidding!

    kan? now tipu la kalau aku kata aku x pk. pk mmg pk tp xdela la smpi ggu life aku kan..hehe..tp aku takde tanya ko kan2?

    ape yg aku tanya ko aritu, senyap2 je tau! belum buat keputusan ape2! masih pk2 lg..hehee... :)
    miss u! :(


  2. maiza Says:

    cha! xlah aku x kate ngko pun
    planning ko mestilah aku tahu
    ni kisah enviroment yang menekan aku ni
    pagi ni baru jadi lagi..
    tu yang aku update blog ni.
    ternganga bebudak offices.huhuhu

    x pe hal kawin kita duorang je share k..hehehe

    miss u too


  3. liniemg Says:

    salam. hello hello mai!. 1st time aku singgah blog. wow! aku suka gile entri ni. sbb..sbb.. aku br break, and aku sedih..ye lah..umur 26 break? gile ape? its like..weh, bukan patut plan nak kawen dah ke umur2 skarang?

    haha.darn!..so mmg betul, kene enjoy the process..se.tu.ju.
    dan puzzle. mmg sgt2 setuju. sbb tgh duk main2 puzzle. kadang2 bosan. kadang2 tak nak main. tapi sbg manusia kita kene tak putus berdoa dan berusaha kan?

    regards,
    cik Lini.
    deskmates anda!


  4. maiza Says:

    hai cik lini
    deskmates? >.< si mai blur jap...huhuhu

    btw thanks..
    bgs lah dah break..huhu dont get me wrong...
    kalo btul bkn jdoh kita baiklah dia pergi jauh2 skrang..dan dekatkan kita dgn mr right kita tul x?

    keep on looking girl
    we never know
    he is coming..


  5. ezy.fia Says:

    rilex jeeee..
    saye 27 pon xkawen lg..
    haha..
    bile org tnye kite gelak..
    lame2 org dh mls nk tnye..
    ekeke


  6. maiza Says:

    ezy chiaki,
    betul :p
    senyum je...lelama senyap mereka

    moga dipercepatkan jumpe si pengarang jantung hati..


Related Posts with Thumbnails