maiza


Manusia x pernah puas atau title tu patut cakap Maiza x pernah puas.
Setiap hari aku melalui dilema yang aku sedar itu hanya godaan syaitan. tp ini lah yg t'jadi pada aku saban hari.aku selalu merasa tamak dan x cukup dengan ape yang aku ade.Ade beberape benda yang amat jelas aku tamak kan.

1. Yang tamak : setiap pg aku akn ngomel psl sarpn. aku nk sarapn aku yg sedap2 dgn alasan itu sbgai smgt tuk jalani hidup.
Yang septtnya : aku bersyukur sbb ade srapn dan punya kesempataan tuk bersarapan pg. ade org tue suria pagi pun x nmpak!

2. Yang tamak : tiap kali aku g keje, aku selalu sgt pk nak beli kerete baru.honda type R lah, Harrier lah.

Yang septtnya : aku bersyukur dgn Satria Gti aku.bukan semua org blh beli dan byar ansurannya tiap2 bulan.

3. Yang tamak : aku selalu ngadu tumit aku pecah sbb byk jalan bila keje.

Yang septtnya : aku bersyukur masih di beri kaki untuk bekerja dan merasai nikmat duit sendiri.

4. Yang tamak : aku selalu cakap air-con dkt office ni x bape sejuk lah.

Yang septtnya : aku bersyukur ade air-con di pejabat aku dan bersimpati melihat kwn sekerja di bawah hanya pakai kipas menahan panas dengan pakaian uniform mereka.

5. Yang tamak : aku nak jer tukar hp N76 nie.

Yang spptnya : aku kena lah syukur ade hp. Nti kalo tukar Xpress music, nak tukar lak yang lain!

6. Yang tamak : ade bf asyik di marahi dan membuat dia risau. merajuk x tentu hala. minta itu ini. demand lagi.

Yang sepptnya : aku ptt bersyukur ade org gilakan aku (huhuhu). masih sudi sayang aku dan melayan segala kerenah aku. aku pun bkn cntik nak demand. nti kalo dh dipanggil Illahi baru mula nak menyesal. waktu itu pasti x kn bawa ape2 perubahan!

3 Responses
  1. orang tamak selalu rugi....tp org tamak kan dapat byk...mcmn blh jadi rugi plak?....


  2. maiza Says:

    btl gk kate2 itu.mcm ne lak org tamak rugi ek?ni kna dipk kan balik ni!


  3. Unknown Says:

    wah,dasat tol pakcik ye..
    dapat memikirkan sesuatu yg luar biasa tuh..
    syabas!
    aku pun xpernah terpikir pasal tuh..
    mari kita bawa pekara ini kepada..
    karam singh waliakuikuikui :p


Related Posts with Thumbnails