maiza
3 hari yang lepas adalah hari di mana MEG 47 datang ke Melaka. dan matlamat dia nak berjumpe dengan aku. Bagi dia ini lah saat yang mendebarkan, saat di tunggu dan juga pasti perasaan berbunga bunga ceria..tapi tidak bagi aku..saat aku menghadap cermin untuk bersiap, semua kenangan aku dengan arwah menerpa kembali. setiap satu persatu kenangan tu datang dan setiap itulah hati aku sakit dan air mata ni tak dapat nak di bendung lagi..

Demi masa depan, aku gagahi juga berjumpa dengan dia walaupun hati tak punya ape2 perasaan. bayangkan lah hari pertama berjumpa aku dah tegur dia mcm2 itu tak kena lah..ini tak ok lah..seolah olah dah mcm setahun kami bekerja. aku tahu dia terasa tapi sikit pn dia tak menunjuk kan rasa tak senang terhadap perbuatan aku. emm MEG 47 adakah engkau seorang insan yang penyabar atau engkau sebenarnya sedang hebat dilamun cinta. Oh Tuhan..kenpe ini ujian dari engkau pada aku?

Aku cube untuk memberi kebahagian yang dia nak pada hari kedua dia berada di Melaka..dan aku rase aku dah mengerah segala tenaga aku agar aku berada dalam 'mood cinta' ...dan sekali lagi aku bertanye pada diri adakah aku telah jatuh cinta atau sebenarnya aku seorang pelakon yang hebat?emm ye dalam hati aku benar tawar tapi aku gembira bila di meja makan Meg 47 dia kate bahawa dia bahagia sangat saat ini....

Hari terakhir dia di Melaka sekali lagi cube memberi 'perasaan' dalam hubungan kami dan aku hampir2 menangis kerana aku berdosa menipu dia. dia dah banyak berkorban demi aku..bukan dekat datang dari penang ke Melaka..kuar duit untuk sewa kereta..hotel..makan minum..tgk wayang..karaoke...shopping..semua dia kuar..aku hanya bayar parking RMM 1.00 je. Ya Allah byk betul pengorbanan dia..

dan masa dia nak balik naik bas..aku x tunggu pun dia naik bas..aku masih ingat aku akan tunggu bas yg arwah naik baru aku akn balik..tp kali ni aku berlainan sangat..bas x nmpak pn aku dah angkat kaki...bersalahnya ku pada dia....
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    mai..
    sabar la..
    aku tau ssah bg ko nk terima die..

    satu je yg aku nk..
    aku nk tgk MAI yg dlu..
    mai yg sllu gembira..
    mai yg sllu senyum wlu ape pun yg jd..

    aku nk tgk ko gembira cam dlu mai..
    aku sedey ble tgk ko sedey..

    aku tau aku xleh paksa ko dlm hal ni..
    try to accept die mai..
    pelan2..insya ALLAH..
    lama2 ok mai..
    aku tau die sygkan ko sgt2 mai..
    xde insan lain yg sygkan ko mcm tu selain arwah dan die..

    aku xkan paksa ko dlm hal ni mai..
    sbb ni masa dpn ko sndiri..
    aku minta maaf if aku ckp wat ko tersinggung or ape..

    i want to see u happy like u used to be..
    i want to see us happy like we used to be..

    aper2 mesg aku k..
    im always there 4 u..
    aku sygkan ko..
    jaga diri!


  2. johan Says:

    kalO kO xnak baik xyah cOuple.kO sebenarnya x ready lagi


Related Posts with Thumbnails