maiza
semalam dan hari ini adalah 2 hari yang mengembirakan bagi aku.hari yang buat aku pk kembali tentang perlunya aku terus pk kedepan dan meninggalkan ape yang telah berlaku. namun setiap orang pasti mengakui tanpa sejarah semalam, hari ni pasti tak akan ade coraknya.
banyak benda kami lakukan bersama dan pasti nya semua aku yang rancang dan dia hanya menurut segalanya asalkan dia dapat melihat senyuman dan hilai tawa aku( puji diri sendiri k)
walaupun lain yang aku minta, lain yang aku dapat...tapi aku puas hati.hehehe
Syang , mekasih untuk segalanya . ayang tahu 2 hari bersama ayang memang buat syg kering poket dan sakit kepala. private room tuk karaoke,jadi membership, main game yang tak sudah2, makn itu ini, rantai, jam , gelang ,shampoo dan tiga kali keluar masuk wayang(serius!aku tgk 3 wayang dalam satu hari, ice ages..setem...ngan bla..bla proposal) semua best k, ayang ucapkan jutaan mekasih. walaupun nmpak sikit, tapi aku sebagai seorang manusia yang pernah KENA PAU ngan lelaki, aku tahu perbelanjaan dia banyak..meksih syang. aku bukan manusia yang suka balas dendam cume aku sedar, masa utk aku tunduk pada perkara bodoh mcm tue dah berlalu dan aku tak akan biarkan lelaki yang suka pau perempuan menghampiri jauh sekali bertahta dekat hati ini. ok enough pasal lelaki2 itu.
kembali pada kisah yg ingin aku ceretakan. semasa kami duduk dalam kereta sementara bas dia datang, dia bertanyakan ape yang aku pk kan? masa depan atau kisah masa lalu?
dan aku terus pejamkan mata.....
dan mulut ini mengeluarkan segalanya. aku luahkan satu persatu..hampir segala-galanya. ape yg aku luahkan adalah tentang masa depan yang dah aku dan arwah telah rancangkan. setiap inci perancangan kami aku lafazkan pada dia..dan untuk seketika aku tersedar dan bila aku buka mata aku melihat dia mengesat air matanya..aku tahu..walaupun wajah nya membelakangkan aku....tapi aku dapat merasakan kesedihan yang dia rasai.
terus aku jadi keliru, adakah kenangan lama aku tleh merosakan kenangan kami atau.......aku betul2 keliru dan x berdaya nak kate ape2...
after 3 minutes, dia memandang aku dan kate ." suci betul cinta ayang dan arwah" dia sekali lagi mengalirkan air mata dan aku terus menjadi keliru kerana aku turut bersedih. cume aku tak tahu kesedihan aku untuk siapa...
for me...
a broken heart is like a broken miror, it is better to leave it broken than hurt yourself tring to fix it.
dan pada Tuhan,
Ya Allah, dengan rasa rendah diri aku bermohon padamu, kembalikan lah kekuatanku..sembuhkan lah luka ini. dia telah Kau ambil..dan aku relakan kerana Engkau lebih menyayangi dia. biarkan lah aku bernafas sebebasnya tanpa perlu menahan air mata dek kerana luka yang bersisa di hati ini. Bantulah aku Ya Allah.
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    mai..
    sabar la..setiap yg jd ada hikmah nye..
    i know u strong mai! i know u can..

    aku tau jauh di sudut hati ko, ko masih teringat kn arwah..
    x salah utk ingt segala kenangan tu mai..

    skang ni ko pndang ke depan mai..
    aku xnk ko toleh ke belakang lg..
    he's right in front of u now mai..
    dan aku tau dia sygkan ko lebih dr segalanye mai..

    aku sentiasa doakan kebahagiaan ko mai..
    if ko happy, aku akan turut happy..
    aku xnk tgk ko menangis lg mai..

    be strong k!
    i love u so much!


  2. Unknown Says:

    bestnyer jalan2 tgk wayang.. :)

    p/s: may all happiness in the whole world be with you my dearest friend.. :)


  3. Anonymous Says:

    mai..
    im miss u so much!!
    aku dgr abah ko sakit ye mai?
    sabar ye mai..
    sume yg jd ada hikmah nye..
    bwkkn byk berdoa mai..
    Insya Allah dia akan sembuh..
    aku kat sini pun akan doakan kesihatan pakcik..
    kim salam aku kat sume k..
    aku rindu kn ko sgt2..


Related Posts with Thumbnails